tisdag 30 december 2008

Dagen före Nyår.

Hej!

Detta blir förmodligen sista inlägget för 2008. Sen börjar vi på nu kula igen.
Jag tänkte ta detta sista inlägget till att reflektera lite över det gångna året. Faktiskt har det varit ett år med berg-&-dalbana.

I början av 2008, Januari-Februari-Mars hade vi vårt badrum på renovering efter en vattenskada. Det var skitjobbigt! Duschen hade vi i tvättstugan och det var folk här och hamrade från kl 7 på morgonen varge dag. Aldrig en lugn stund.
April-Maj-Juni jobbade jag mest. Jag hade ingen semester så det blev att jag var på jobbet dom dagar jag jobbade och slappade på stranden de dagar jag var ledig. Skönt, men det hade setat fint med några veckor ledigt.
Juli-Augusti-September flöt på ganska bra. I slutet av September åkte vi ner till Linköping med brukaren och var där två veckor. Det var roligt men det var fruktansvärt skönt att komma hem!
Oktober-November-December har vart hemska! Pappa åkte in på sjukhus mm mm. Det var en massa saker som hände, och det var jätte jobbigt.
Nu i efterhand tror jag faktiskt att det var bra ändå. Mycket kommer nog att förändras till det bättre under 2009.

Och till något helt annat. Hemliga Tomten var hit ikväll med en specialleverans. Gissa vad jag har i knäet? .... En sprillans ny Nikon D300! En riktig tjockis var det, men det är superfin! Batteriet ligger på laddning, sen ska jag prova den! Dessvärre är det ju bäcksvart ute, så jag får nog hålla mig till tåls yttligare 12 timmar. Men då har jag ju tid på mig att skumma igenom instruktionsboken.. det lär behövas märkte jag när jag tog upp kameran. Inte alls lik min lilla D40. Men det blir nog roligt!

På tal om foto, så var jag ute på en prommis igår (tror jag det var.. man blir ju dagvild) och tog lite bilder på min systers hästar. Jag såg också lite rådjur och en strålande sol! Jättehärligt väder, jag hoppas det håller i sig nu. Nä, nu ska jag fixa lite ny musik här på bloggen, sen ska jag börja gå igenom kamera paketet.





Fredde, Robin och Sverker sitter just nu i vardagsrummet och spelar gitarr & synt. Det är tur att det inte är varje dag måste jag säga, annars hade jag blivit tvångsintagen på psyket vid det här laget, fy f*n vilket oväsen! :( Inte ens stängda dörrar hjälper..

Ha en trevlig Nyårsafton, och Gott Nytt År på alla er där ute!

0 kommentarer: