onsdag 10 december 2008

10:e December.

Ojj ojj. Tuff dag idag, skönt att få skriva av sig lite innan läggdags.

Jag ska börja med de dåliga nyheterna.
Nu är det bestämt att jag ska jobba Julafton. Pronto! Jag hade ju inte så mycket val egentligen mer än att jobba från kl 13:00 istället för 9:00, vilket kändes helt meningslöst eftersom jag åker så långt. Så, istället erbjöd jag mig att ta hela Julaftonsdygnet. Medans jag endå är där liksom. Sen är det ju så att det är bättre att en person får julafton förstörd än två. Jag får väl offra en för laget, om man nu kan uttrycka sig så..
Hur som helst, så blev iaf Brukaren (..eftersom det nu låter så illa tycker jag, så kan vi kalla denne för Ida) jätteglad att jag skulle spendera Julafton med henne. Det är faktiskt en tröst. Man behöver ju inte ha en hemsk Julafton bara för att man jobbar. Vi bestämde oss för att ha knytkalas med Idas mamma och två andra på Julaftonskväll, med god mat, lite glögg och så klart Kalle Anka!
Nu får jag ju i och för sig inte fira jul med min närmaste familj som jag ville, det blev lite tungt, men det blev en annan familj istället, och det känns faktiskt OK. :)

Nu till det bättre.
Kl. 14:00 på Fredag ska jag fota en familj som ville ha familjefoton att skicka till vänner och bekanta. Jag ser fram emot att få fota, men är supernervös!!
Hansa är så snäll och lånar ut sin studio, jag hoppas bara att jag klarar av att få iaf ett par bra bilder! Vad 17 gör jag annars!? Så måste jag komma på en position.. hur alla ska stå och hur mycket av kropparna som ska med.. om dom ska sitta eller stå osv. Tänk att det ska vara så svårt när allt man gör, egentligen, bara är att trycka på en knapp!
Nä, nu ska jag sova. I morgon är jag hemma igen, så då kommer det lite bilder!
Sov så gott.

3 kommentarer:

Ejmy sa...

hörru vi får ta promenade en annan dga, jag skulle ju för tusa till valbo och shoppa julklappar med gubben=) sköt om dig kram

Ejmy sa...

blev iinge valbo, men det vet du ju redan.. tack för pratstunden och prommisen=)

Anonym sa...

Inte bara dagen som varit tuff, du har också varit tuff!! Jag är stolt över dig, kunde inte ha gjort det bättre själv. ;)
/June på www.junebacken.se