söndag 21 december 2008

2 dagar till Tomten.

Godmorgon!

Nu sitter jag framför datorn, helt solo. Fredde gick just till jobbet, och jag är vaken- helt otroligt.

Igår hade vi Lena och Patrik här på middag. Fredde gjorde Älgstek och hackelbackspotatis.
Jag satt uppe vid skrivbordet länge igår och pysslade efter att dom gått. Dom gick nog vid7 kanske. Tror inte jag kom i säng förrän klockan var över 12. Men jag hann göra färdigt 3 julklappar, så nu börjar det bli fullt under granen! Vem behöver en julgransfot när man har en mur med julklappar?
Jag hoppas att alla ska bli nöjda.

Vi har städat lite i helgen. Skurat rent luckorna i köket, och gjort rent toaletterna. Det som är kvar nu är röjning på verandan, skura rent alla golv och fixa i ordning maten.
Jag har förresten köpt (min syster köpte åt mig) 4 vita ramar, som jag ska ha i hallen hade jag tänkt. Det är så tomt på väggarna där, så dom mår bra av att prydas! Jag tror jag ska rama in lite fina Scrapbooking-papper. Det kommer bilder när jag är färdig.

Så, vad ska jag hitta på idag?
Jo, jag ska först försöka få tag på Farmor, så jag kan få sista bilden till Pappas Scrapbooking-album, som han ska få i julklapp. Sen ska jag fota min kusin, Emelie, om jag får tag på Hansa, eftersom han har nyckeln till studion.
Sen, om jag har tur, så ska jag försöka låna Rebeckas symaskin så jag kan sy klart mina kuddfodral till soffan. Min symaskin och jag är fruktansvärt osams för tillfället! Den trasslar till min undertråd och tuggar mina tyger! Det finns inget som är så j***a irriterande som en bråkig symaskin! Det är en av anledningarna till varför jag inte syr så mycket.. det skulle bli alldeles för dyrt! ;)

Förresten så såg jag att det är den 22:a idag! Om exakt 3 månader fyller jag 22 - den 22 Mars! 8 dagar senare sitter vi på flyger ner till Paris! Det ska bli jättekul! Jag tänkte jag skulle köpa ett riktigt Scrapalbum med rese-tema tills dess. Så kan jag Scrappa bilderna när jag kommer hem!

Nu har jag babblat tillräckligt. Dushen nästa, sen kanske jag kan få något gjort idag också!

0 kommentarer: