torsdag 1 januari 2009

1 Januari 2009.

Jahapp.
Det var det.
Nästa år är det hela 10 år sedan vi firade sekelskiftet. Det ska bli kul att se vad 2009 har att erbjuda.

Jag ska iaf börja med att berätta att det var en helt OK nyårsafton igår. Det blev lite sent, kom nog inte i säng förrän klockan var 02:00. Trött som en gris och mätt som en.. gris?!
However, Lena och Fredde hade hjälpts åt att göra en smörgåstårta, och innan den blev det kyckling och potatisgratäng. Vi satt och pratade gojja mestadels av kvällen, gick sen ut vid tolvslaget och terrade Eva (grannen), och skålade förstås. Jag fick en härlig bild från skålandet. Nu var det ju så att ingen av oss hade tänkt så långt som glas till Skumpan. Så när vi stod där ute tyckte Niklas; "Vi kan lika bra skära ner på disken och halsa! Är det nån som har bacillskräck?"
Jag säger bara det att nästa år blir det Hallonsaft eller Apelsinjuice, för fy f*n vad Skumpa är snuskigt! Bläh..!



Jag har varit ute och fotat lite de senaste dagarna. Det blev ett brinnande hus, en tripp till källorna i Ulebo och en prommis längs Holvastbyvägen. Det har ju verkligen varit ett jnutbart väder, de få timmarna som solen är uppe. Skönt att all vänt nu och att vi går mot ljusare tider. Detta mörker är för deprimerande! Här kommer lite bilder:


Nu ska jag äta upp resten av smörgåstårtan. Catch ya later.

0 kommentarer: