Welcome!

Welcome!
Here you'll find photography, digital scrapbooking, love, family life, and a lot of my random thoughts. Enjoy!

Peter. My One and Only.

Peter. My One and Only.
My boyfriend, The Father of my unborn child, and the man I want to spend the rest of my life with.

About Me

Min bilder
Josefin Hermansson
Contact me: jillysilly_87@hotmail.com
Visa hela min profil
torsdag 26 mars 2009

Falun.

Tjossan!

Idag har jag haft tre tusen saker att göra, precis hela dagen!

Det började med att jag vaknade, skittrött i morse, och insåg att det var idag jag skulle vara i Falun kl.2! Smäller i mig frukost, åker ner till Sara (tänk att hon alltid behöver en spark i häcken! ;) och finner henne precis lika nyvaken som jag var en halvtimme innan. Väl där är det dags för andra frukosten, jag sympati-åt för att Sara skulle få i sig allt. Sparkade ut henne i bilen, sen vidare till Marie där det blev en snabbkaffe och några foton på Kira och Hassan. Dom kommer så fort tid finns!
Runt halv tolv var vi iaf på väg till Falun, efter mycket OM och MEN. Resan dit var trevlig, hög musik, skrålande och pep-talk (eller var det depp-talk??) . Lite bilder från färden.. Sara kör bil, fruktansvärt okoncentrerad, oss emellan..! Men visst ser de inte ut att vara tagna samma dag?


Vi blev en halvtimme tidiga så det blev en stund i gallerian. Sara hittade lite tyg att trä på sig inför helgen. Mina papper är iaf påskrivna, och allt är klart. På Tisdag börjar jag jobba. Skönt! Hoppas det går vägen!

När vi kom hem igen så var det mat som stod på schemat. Vrålhungriga och med absolut nada i kylen slängde vi ihop en wok (i stekpanna! Dåligt utrustad Sara!) på nudlar och frysta grönsaker. Gott blev det. Vad som helst hade gått ner, och det gjorde det!

Direkt efter maten bar det av ut i stallet, och vidare till österfärnebo där Sara hade hoppträning. Jag hade kameran med mig, men fel kamera naturligtvis. Babe hade inga batterier så det fick bli mini-grisen istället.. vilket inte funkade alltför bra. Nästa gång ska jag vara redo med det tunga kavalleriet, då jäklar! DET VÄRSTA AV ALLT var att jag missade Saras praktvurpa av Thazmara! Hon slog en volt i luften och landade med ryggen mot hästen, för att i 2 sekunder se oerhört förvånad ut och sedan utbrista med armarna utslagna..: -"Jag ramlade av!!"
Jag och Marina skrattade så vi nästan låg dubbelvikta! Hahaha, det var tuffare än tåget!!

Nu var det ju så att vi hade tänkt att avrunda den här härliga dagen med en flaska skumpa. Dels för att jag fyllt och fått jobb, och Sara ville ha en skål för hennes flygtur... men riktigt så blev det inte. När vi kom hem var vi så trötta och bestämde oss för en krogrunda i morgon istället.
Jag kan bara ana vad morgondagen har att ge...

1 kommentarer:

Sara Sverin-Söderberg sa...

Haha! Lovar att jag aldrig har vart så glad när jag ramlat av! hahah! å jävlar va hon hoppa sen! Yeah! Tyvärr har jag kramp i skrattnusklerna nu efter att ha läst din blogg.. men det var det verkligen värt! Puss! :P