fredag 13 februari 2009

Valentine's Day. <3

"Glad Alla hjärtans dag!"
Japp. Då var vi här igen. Vartenda år likadant. Jag har ställt mig frågan varför man firar Valentine's day.. och kommit fram till att det egentligen är ganska sorgligt. Det måste vara så att man har lagt till den här dagen i almanackan för att folk inte ska glömma bort varandra i allt vardagsrus. Men hallå, en gång om året? Behövs det verkligen en sådan dag känns det som att den behövs en gång i månaden - minst! Om inte varje dag!! Sen tycker jag att själva idéen är ganska gullig, visst, men borde man kanske inte se över ett och annat om man behöver bli påmind om att inte glömma bort sin partner?

Nej, ok, över till det praktiska nu. Jag var hos Sofia igår och fick ett varmt välkomnande. Vad glad jag blev när jag fick höra att lill-tjejen tjata om mig hela dagen! Jag hörde henne ropa "ussi" (det är vad Saga kallar mig...) genom dörren när jag knackade på. Jag kanske ska ta det som en varningsklocka, att jag är där för mycket, haha. Hon vet att det är jag innan jag ens öppnat dörren och klivit in. Men det är väldigt smickrande!
Jag var väl där ett par timmar. Först satt vi på sängkanten och målade på hennes lilla griffeltavla medans Sofia gjorde välling. Sen blev det pyamas, läggdags och blöta godnatt-pussar. Mysigt.

Idag ska vi in till Sala, spenderan dagen i affärer och äta thaimat förhopnningsvis. Bästa som finns! Ja, Valentine's day kanske inte är så tokig endå..

2 kommentarer:

Junebacken sa...

Nej, det är bäst att passa på medan det varar.. :D

Sara Sverin-Söderberg sa...

He he.. du har så rätt så!! Eftersom att jag inte har någon parter att ta extra vara på denna dag får jag väl skicka en jätte puss å kram till mina vänner ist!!! PUSSSSSSS!!! KRRRRAAAAMMM!! hehe..
Föresten! supersnygg tatoo!! I LIKE!!!